Herfst... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Michael Berndsen - WaarBenJij.nu Herfst... - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Michael Berndsen - WaarBenJij.nu

Herfst...

Door: Mike

Blijf op de hoogte en volg Michael

23 Oktober 2007 | Canada, Ottawa

De eerste flinke regenbuien, overal bladeren, rode en bruine bomen... Het wordt herfst!

Het is een mooi gezicht nu, met alle verschillende kleuren. Jammer is de dagen wel erg kort beginnen te worden. Voor zeven uur 's avonds is het donker, en als ik 's ochtends opsta (ja, ik sta hier 'S OCHTENDS op!), is het nog donker. Zorgt ook voor gezelligheid. Jammer genoeg mogen we hier geen kaarsjes branden!

Wat heb ik allemaal gedaan de laatste tijd? Het grootste deel van de week bestaat uit 'het gewone leven', dus naar colleges gaan, lezen, drie maaltijden per dag, et cetera. Die maaltijden eet ik in het cafeteria (ja, met een e!). Dus nooit koken, maar gewoon eten uitkiezen en betalen met de debit card.
In het weekend studeer ik vaak ook, en gaan we vaak met een groep naar een nightclub. Victoria is zo klein, dat waar je ook heen gaat, je ziet altijd wel bekenden.
Er zijn hier weinig Nederlanders op de universiteit (4), maar toch hadden er twee het idee om afgelopen weekeinde een pannenkoekfeestje te houden. Niks mis mee! Twee avonden pannenkoeken voor mij, waarvan ik één avond ook bakte. Zie van beide avonden een foto.
Ook heb ik nogmaals de lange wandeling gemaakt, vanaf UVic helemaal langs de kust naar de binnenstad. Vijf uur lang, maar erg mooi (foto's: Cadboro Bay).
Verder heb ik een bliksembezoekje aan twee bergen gebracht, Mt. Douglas en Mt. Tolmie. Vanaf die bergen heb je een mooi uitzicht over de stad.
Vrijdagavond ben ik de stromende regen de stad rondgegaan om daklozen eten te geven. Dat is het vrijwilligerswerk van een vriendin hier, en het leek me wel leuk om dat eens te zien. Dus ging ik met een tas chocoladerepen rond. En dat vonden ze erg geslaagd! Ze wilden allemaal graag chocola en 't was mooi om te zien hoe blij ze waren dat er mensen door de regen komen met eten, drinken en kleren.
Op zaterdag hadden we eerst een huisfeestje. Met een groepje zijn we naar het huis van een tweetal gegaan. Met hapjes en drankjes was dat een leuk begin van de avond. Daarna richting binnenstad.
Zondag ben ik met een groepje exchange students gaan schaatsen op een baan in het centrum van de stad. Was heel tof! Eindelijk weer eens schaatsen. Ging heel goed. Niet gevallen en weer iets handiger geworden. Er waren er een paar die nog (bijna) nooit hadden geschaatst, lastig om het op onze leeftijd te leren :).

En komend weekeinde is het Halloween... Overal zie je al pompoenen liggen, en er zijn winkels met kostuums. Kindertjes doen dan Trick or treat en krijgen snoep. Dat wordt ook georganiseerd in mijn flat. Dan kunnen studenten dus langs de deuren hier. Ik zal maar wat snoepjes halen voor de zekerheid... :).
Voor mensen van onze leeftijd betekent Halloween vooral 'feest', 's nachts. Zoals ik het begrijp lijkt het wel op carnaval: iedereen is verkleed, maakt niet zoveel uit als wat, en iedereen drinkt de nodige glazen. Ben benieuwd. Twijfel nog over mijn outfit. Woensdag maar eventjes naar de winkel...

Wordt vervolgd!

  • 23 Oktober 2007 - 11:57

    Merijn:

    Kun je ondanks absentie met Ouwe Sunderklaas alsnog verkleden en bier drinken ;-) ik verwacht een fotosessie

  • 25 Oktober 2007 - 06:47

    Wiepke En Kor:

    Fijn te horen dat je je nog steeds prima vermaakt.Hier is het ook herfst en vroeg donker hoor !
    Veel plezier met al je aanstaande feesten en uitjes, en veel succes bij de colleges !

  • 30 Oktober 2007 - 12:46

    Yvon:

    Ahum ik citeer 'Voor zeven uur 's avonds is het donker' Hier in Zweden is het dus om half vijf al donker dus je mag in je handjes knijpen ;)
    Mooi om te lezen dat je het nog zo naar je zin hebt!
    X Yvon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Ottawa

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 December 2007

Exit Canada, bitter sweet...

06 December 2007

Winter, met het einde in zicht

08 November 2007

Halloween en lekker eten!

23 Oktober 2007

Herfst...

08 Oktober 2007

Op bezoek bij de indianen
Michael

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 8732

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2007 - 24 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: